Kaffe på fat?

Ja tack! Det är så himla GOTT!! Alla har vi våra kaffe minnen, själv har jag då ifrån jag var liten,ca 4-5 år.. Mormor och Morfar satt alltid och drack kaffe från ett litet kaffefat. Sen sörpla dom i sig det med en sockerbit samtidigt. SÅ GOTT.. Så då satt man där bredvid morfar allra helst, en liten sockerbit som dränktes i kaffe och sen spillde man upp lite kaffe med massa mjölk i ( börjades redan då haha, halva kaffe,halva mjölk ) på kaffefatet och sen sörplade man hihi.. Så goa minnen..
Stog igår och skurade diskhon, så kom Jhonnie in och skulle göra ngt. " JÄVLAR VAD HETT DU HAR!" sa han då han råkade nudda vattnet, det har jag nog fått ifrån mormor.. För då jag står och håller på med vatten av ngt slag, så ÅNGAR det för att det är så HETT. Där har jag mina fingrar haha.. Men jag tycker inte det är så hett.. Hon var likadan, stog alltid med ångande vatten och diskade.. Fan saknar dom så mkt... =(

Iaf här uppe ser ni min favoritkaffe drink! Ett STORT glas med massa massa kaffe, och hälften ska bestå av mjölk. Som är skummad helst.. så den blir tjock och god. Här ovanför som jag dricker nu, är vispad grädde med lite kardemumma strött på.. MMMMMMMM !! Smaskigt. Tänk då våran kaffebryggare gick sönder och jag hade inte mina rutinkaffe, kvällskaffe morgonkaffe.. Gaaah höll på att bli galen! haha.. micron skiter jag i faktiskt. Går bra att tina kvällen innan,värma maten på spisen.. Det är en sån "liten" grej som man kommer snabbt in i.. Ska såklart köpa en micro men måste hitta ngn som jag VILL HA.=) Men utan kaffebryggare? Big no no.. Min som jag vill ha har ju inte kommit in på MediaMarkt pga den är slutsåld hela tiden, och jag hinner aldrig dit då dom får IN den, så tills dess jag köpt den får jag låna mammas perkulator. Thank god for that!

Den här mjölkskummaren, köpte jag på IKEA för snart ca 7 år sedan och den kostade då 19 kr! Har fortfarande den kvar och den är BÄST! jag har haft elvispar och allt vad man nu ska ha för att få bra skummad mjölk, MEN den här är min favorit. Skummet blir perfekt tjock och alldeles underbart gott!:D Kolla om den finns kvar, o köp den. Ni kommer INTE ångra.. Ni ser, dyrt är inte alltid bäst :))

Nu kaffe, sen lägga bebisar!:D Ses sen alla kaffe lovers!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: