Julkänsla

Så mysigt det var på barnens julmarknad! Då man kom uppför backen stog på barnen på sidan och hälsade välkomna.. Sedan lite längre upp hade dom gjort eldstadar.. Bord med massa att köpa, sen gick vi in och handlade lite fika.. Så mysigt för barnen!! Jätte mysigt. Sen såg jag min lilja, höjdpunkten! Det ansiktet dör jag för. Älskar dig Ramona!

Lilla damen bebis nr 1 sitter upp nu iaf, har varit så dålig.. Alvedonen hjälper och pencillinet kanske börjar ta sig an bakterien nu.. Men det tar ju trots allt 3 DAGAR innan den börjar "rensa" .. Men bara hoppas hoppas att hon blir frisk och ej behöver läggas in..:( Vill inte att det ska gå så långt med lilla jag.. Trots att vi har bra vård så måste man vara uppmärksam på saker och ting kring ens barn och använda sitt egna sunda förnuft!
Jag tog båda twinsen pga dom har inte riktigt tillfrisknat sedan vinterkräksjukan slog till.. Bebis nr 1 har ju haft GRÖNT snor, tjockt snor som varit jätte tjockt! Med feber av och till.. Så jag tog dom och då var hon ju bara snuvig.. Men sen igår FEBER som bara den! Het och röd.. satt bara och hängde med huvudet.. vaknar av och till på natten och SKRIKER.. så jag kände det är NGT fel.. Så igår ringde dr, bebis nr har början till hjärnhinneinflammation.. och bebis2 har fått en bakterie ner i luftrören som gör att hon inte kan andas.. Så nu får båda pencillin. Bebis1 ( J ) ska då ha a3 ggr om dagen en starkare dos än sin ålder. och bebis 2 ( E ) ska få 2 ggr per dag. Båda två i 7 dagar.. OM hon har feber ( J ) på tex lördag och medtagen innebär det att pencillinet inte tar sig på bakterien och vi måste åka in.. Änsålänge, hon är tagen men äter och dricker.. Vilket är ett gott tecken.. Så båda twinsen går på pencillin..:( Man får dock inte glömma att dom är TVILLINGAR.. och dom är lite känsligare pga som dr också förklarade att dom delar moderkaka blablalbal och får mindre antikroppar osv men skitsamma. HOPPAS HOPPAS detta går över.. Min kompis son var döende i samma bakterie för 6 mån sedan..  Hans kropp hjälpte inte till..Så jag hoppas och ber att detta går över så våran dotter får bli FRISK! även stortuffsan.

Ibland kommer det skeden i ens liv, tex att ngn går bort, att ngn blir sjuk att ngn nära i din fam blir sjuk. Då känner man verkligen vissa saker. Som jag känner efter detta besked, alla som inte gillar mig, snackar skit eller som är falsk! Jag tänker inte behaga ngn jävel ska ni veta. Upp till dig vad du tkr om mig. Bara att mina barn och min älskade man och
och mina vänner som jag VET vilka är, mår bra då är JAG nöjd. Resten skiter jag i. För hur man än vrider och vänder på sin röv så kommer det alltid vara fel i NGNS ögon. Sånt orkar jag INTE med! Man har ett liv man vill leva, inte tassa på tå för att vara orolig man gjort ngn ledsen, att ngn inte gillar det du gör el säger, att ngn blir irriterad pga ngt. Seriöst nu är det slut med det! Orkar inte behaga ett helt sällskap bara för att den och den och den ska vara nöjd. Ta mig för den jag är, det jag gör. Annars, DRA ÅT HELVETE! och nej jag är inte deprimerad, eller arg varje dag. Bara trött på falska idioter som simmar omkring mig. Som Ramona sa till mig en gång i tiden, " dags att rensa ut allt skit och damm innan du får en allergichock" Det är fan SANT.

Sen om ngn måste antyda ngt om mig, måste snacka om mig, måste säga ngt dumt.. Gör det då! För vet NI vad? Jag skiter i. Varför ens tänka på det liksom?! Det är bara ni som gör allt detta som förlorar själv på det.:) Och om man orkar sitta snacka om en person, då måste ju den betyda ngt för er också? visst.
känns skönt att man tänker så faktiskt.. Jag samlar på possitiv energi just nu och det känns nice!
Så keep on driving.. I´m not going with you anyway!;) Jag har inte sagt och antytt detta till ngn specifik! Detta är rent allmänt, så om ngn känner sig träffad, bad for you,








Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: