Härliga Barn!

Jag ska bli polis när jag blir stor. Då ska jag slå alla i huvudet med min batong, särskilt sura gamla tanter som skäller på fotboll.
Källa: Henning, 7 år


Kvinnodjur är duktigare än männen. De gör mjölk och ungar. Och så kan de både värpa och ryta.
Källa: Katja, 6 år

Att vara ängel är ett typiskt kvinnoyrke.
Källa: Louise, 7 år

När man gifter sig får man inte skratta. Och så får man inte säga nej.
Källa: Cathrine 5år

Man måste inte gifta sig i kyrkan. Man kan gifta sig på socialkontoret. Eller man kan flytta ihop utan att tala om det för någon. Det viktigaste är att man vet det själv.
Källa: Nina, 6 år

Kejsarsnitt betyder att man skär ut babyn genom nödutgången.
Källa: Martina 6 år

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: