Bara- vara- dag

Vad det BLÅSER ute.. Shit det är hemskt. Såg ni vad Dagmar ( stormen ) gjort tex i Hanine,huddinge och i Centrala Sthlm? Träd hade fällts över bilar, garage hade slitits bort ifrån marken.. HEMSKT ju!
Huddinge!

Centrala Sthlm?! Förstår ni att en blåst har gjort detta? GALET KNAS!

Jag skulle ha träffat Agapi inne i stan igår.. Men jag var så trött..och mitt morgonhumör om jag inte får sova eller vaknar på fel sätt är INTE gulligt haha.. tvillingarna var ju vakna till 05 tiden. Alltså jag sov inget fram till 05 på morgonen.. Bebis 2 vaknade vid 22 och var vaken fram tills dess och bebis 1 vaknde 02 pga sitt snor.. Idag är dom lite bättre, "bara" snorig nu.. Iförrgår var det lite öron också, men det verkar gått över nu. så trött med mensvärk igår. = stanna hemma! Senare på kvällen tog jag tvättis.. Skönt att få bort alla handdukar m.m.. Så det vart tvättstuga med bebis 1.. båda var vakna så vi löste av varandra så.. IDAG blir det -bara-vara-dag.. Så skönt.. Strosa omkring i mys kläder, håret i en toffs, inget smink.. Alltså såklart man har såna dagar ofta  haha men jag känner inte ens för att gå ut idag.. Så mamma ska ta ut lille herrn idag. HAN måste ut varje dag däremot.. Men just nu sitter han m bebisarna och leker i morgonrocken haha..:D

Ngt jag tänkt på är ang att man sminkar sig som mamma osv osv.. Jag menar JAG som person älskar smink, kläder och höga klackar! Dock har jag fått höra ofta - hur orkar du sminka dig, varför gör du si eller så då du är mamma- Men saken är ju den, jag ska väl inte tappa mig själv bara för jag är mamma? Barnen behöver ju sin mamma som hon ÄR.. Annars är jag ju inte mig. Och det gör mig ju verkligen inte sämre till mamma? Nej.. Barnen går före allt, det vet ju dom flesta mammor som läser här.. Ser man ngt till sig själv så tänker man äsch tar det nästa gång, måste köpa det här till barnen nu.. Så om man unnar sig ngt, eller TAR HAND OM SIG sj som mamma är det jätte bra tycker jag! Bara för man är mamma behöver man inte gräva ner sig och bli en " rutig byx morsa-...-Inte JAG iaf.. Diamonds and pearls, makeup and high heels. That´s ME.

Igår kväll lagade vi mat tillsammans och sedan laddade vi ner two and a half men, nyaste säsongerna.. Tycker dom är jätte bra med Kutcher.. Såkalrt man saknar Charlie men det funkar klockrent med Ashton också tycker jag.. Så vi hade lite mys väl då barnen sov. Everybody needs it. Ikväll blir det mys med barnen, lite kex ost osv..=) Då blir det små knoddar i sofforna och massa gottigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: