Om du vill bli älskad, älska själv.

Så har man då anmält sig som statist till Persbrandts nya film haha..:D Får vi se om man kommer med, liten kul grej bara ju!:D Spännande :D Livet är kort, kör på bara! och spela dina kort väl! :D

Guud vad känslig son jag har! Igår skulle jag rensa avloppet och vad hände, han kom in för att fråga vad jag gjorde och SÅG det härliga som kom ut och SPYDDE hahah.. Han får kväljningar av sin egna bajslukt då han bajsat liksom haha.. Eller om jag gör till mig att JAG får kväljningar då spyr han rakt av haha..Lilla pruttgubbe!

Vissa situationer Som hänt i sitt liv lär man sig faktiskt av.. Det kan handla om VAD som helst. Svek, lögner, tillit, familjen. Ja vad som helst! Och det är jätte lätt att man sitter och kanske tänker tillbaka på vad som varit osv, jag gör själv det.. Men VARFÖR ska man göra det eg? Det gör ju bara mera ont för en själv då man gör det.. NU är nu. vi står här vi står IDAG.. Vi har gjort våra val IDAG.. Det gamla bakom oss vad det än må vara, är ju ett kapitel som vi inte kan ändra på? Det vi KAN ändra på är ju IDAG..  Jag tror man kanske är rädd för att tilliten ska komma och sen försvinna igen, att ngn vill förstöra det man bygger på osv.. Men varje val man gör har ju ngn sorts betydelse. För oavsett vilka människor som finns i ditt liv som du kanske är arg sur ledsen eller besviken på måste ju betyda ngt om du tar in den igen? Annars skulle du inte tänka på den, du skulle inte ta tillbaks den överhuvudtaget? Jag menar man måste få som människa en andra chans. INGEN är felfri.. Men en andra chans kan man väl få.. Jag tror att kanske då man fått den andra chansen är man mera rädd om den. Att den chansen inte ska försvinna för om man sumpar den ännu en gång då kanske man förlorat den människan för gott..  Livet är eg för kort för att bara sprida galla om varandra, att kolla snett då man passerar ngn osv.. Lev, skratta, njut av livet.. tänk vad underbart det skulle vara.. utan att ha ngt i baktanke osv.. Inte utnyttja situationer osv.. Utan faktiskt ta hand om dom som står dig nära.. Behandla dom med kärlek.. Ställa sig upp för dom om det behövs.. Jag vet inte, lite av mina egna tankar. Tycker bara att det är onödigt för kropp och själ att må dåligt i onödan. Visst man kanske är rädd att släppa in den som förut, kanske inget kan bli som förut.. men eg vad är förut? Förut är ju dåtid och nutiden är nu, och man kan skapa ngt NYTT nu? Ngt ännu bättre och ngt ännu mera bra med varandra?  Våga stå för ngt, att stå för att JA JAG TYCKER OM DEN HÄR PERSONEN Osv oavsett vad ngn ANNAN tkr.. Det är ju DITT liv, dina val och dina känslor.. Vad du och den ena personen haft kan aldrig ngn annan någonsin känna eller veta. BARA du..

Jag tycker iaf, att man ska take care of eachother.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: