Hinner inte!

Dessa dagar är så fullspäckade att jag hinner inte sitta vid datorn ngt! Det är mkt gäster osv- men mysigt!  Tack för besöket idag Nidal! Så mysigt att träffas igen.. Så vi "avbokade" besöket för kvällens mysisar som skulle kommit, pga man är Dödligt trött!  håller just nu på att städa bort ALL julpynt! Skönt.. Det är mysigt att ha där över julen men så skönt då man tar bort det!:D Känns så undanblåst och fräsch på ngt sätt!

På två nätter har vi sovit 6 timmar SAMMANLAGT. Trött? JA. Men det blir så då dom är förkylda osv.. Var iaf till dr idag med Emilia pga hennes sega slem hosta.. men blodproverna visar INGEN infektion så det är bara ngt segt virus.  Men hon håller på att bli bättre, vilket är SKÖNT..  Men jag kan INTE sova på dagarna.. För det är så mkt annat man har att göra då.. Inte bara hushållet osv nej det är ju mkt annat med privata ärenden hit och dit osv.. mkt mkt mkt hela tiden.. Fattar inte dom som säger att man bara ligger hemma på soffan då man är mamma ledig?!
Eeeh har ni överhuvudtaget ett hem som ska skötas eller? För jag menar HÄR hemma, städa, laga mat, tvätta 100 maskiner per dag, plocka, diskmaskinen, byta blöja, byta kläder som blir nerkletade och dreggliga 70 elva ggr per dag, mellis, ärenden, trösta, torka snor, skura det och det.. Jag menar nu har jag nämnt det sedvanliga sen är det tusen andra saker jag "glömt".. Så hur kan man säga till ngn- " aah men du går ju ändå bara hemma".. OKEY, visst jag "går hemma" MEN, ta och sov 3 timmar på en natt och sen köra allt det man ska köra som vanligt på dagarna med skol och dagis lämning, etc etc etc.. SEN kan man diskutera om man bara" går hemma".. ;)Jag menar jag tkr det är mkt enklare på ett jobb om man måste jämföra..Då jobbar man osv sen slutar man.. Då man är mamma ledig, har man 40 tusen andra saker på ett ANNAT sätt man måste göra hela tiden.. Man är JOUR hela tiden..Nu tror jag dom flesta som jag älskar att vara hemma med barnen osv osv. Spelar ingen roll hur lugn bebis eller bebisarna är, det är saker KRING som måste skötas också! Eller?  Men att förklara på ett sätt som är enkelt var just på det sättet.
Jag ÄLSKAR att vara mammaledig med bebisarna, och är jävligt stolt över att vara det också. Tiden går så snabbt så snart börjar dom på dagis. Varför ska man stressa med saker och ting om det ändå funkar?

Vi har iaf idag börjat planera inför tvillingarnas födelsedag och vi kmr göra det väldigt enkelt. PGA det är två st till som fyller år i Feb sen kommer jag i Mars.. Och det kmr kosta lite pga då jag fyller år blir det STOR fest. Så nu blir det nära och kära..




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: